AUDIT
Haal het maximale uit Google Ads. Direct bruikbare ideeën om de campagnes op te schalen.
Jermaya Leijen:
Performance Google Ads
specialist
Mijn missie is om veel waarde te bieden in deze audits. Door de jaren heen heb ik aan meer dan 100 (e-commerce)merken gewerkt en meer dan €50 miljoen uitgegeven aan Google Ads spend.
Veelgestelde vragen over de SEA Audit
Hoe wordt de SEA Audit opgeleverd?
Voor mij is een PPC-audit een volledig, langdurig en betaald rapport. En niet een korte analyse van een Google Ads account.
Een goede PPC audit bestaat uit 1 à 2 brainstormsessies, en niet simpelweg het noteren van feitelijke observaties van een account. En ook niet het beantwoorden van nietgestelde vragen of complete rapportages laten draaien door een aantal (betaalde) tools.
Voor mij is een audit het proces van het herkennen en stellen van vragen over zaken die ik in het account opmerk. Dat is gedeeltelijk de reden waarom ik betaalde SEA-Audits uitvoer, omdat ik behoorlijk wat denkprocessen voorbereid en op papier zet.
Ik denk dat een audit vooral bedoeld is om een klant te helpen dieper na te denken over de mogelijkheden in zijn account en in de markt. Maar ook met zijn website. En andere tools en actiepunten, die je helpen bij het realiseren van de bedrijfsdoelstellingen.
Behaal concurrentievoordeel voor 2023 en daarna voor Advanced Google Ads conversion tracking
Hoe begin ik de audit
Ik wil opmerken dat ik ook een gedetailleerde onboarding heb. Zodat ik wat meer informatie krijg over de huidige set-up, doel van het account, de campagnes en de (demografische) data. Ook ben ik benieuwd naar de capaciteit, budgetten, tooling en doelen. Vaak werpt het eerste gesprek ook een licht op vele andere kwesties en krijg ik een beter beeld van de verwachtingen.
De audit laat aan het begin vaak veel voor de hand liggende verbeteringen zien. Maar naarmate de audit vordert, maak ik de verdiepende slag naar groei- en schaalbaarheid. En dan is het uitwerken van een growth marketingstrategie de juiste keuze.
Waar liggen kansen m.b.t. AI en Automation
Een groot deel van mijn tijd ben ik bezig met Automation en AI. En dit onderdeel van de audit ligt (ook vaak) bij de brainstorm van een account. Ik houd de markt in de gaten, ik doe onderzoek, analyseer een aantal concurrenten en kijk in hoeverre we het proces van Automation en AI kunnen toepassen. Met een aantal praktische ideeën, adviezen in scripts, tools en mogelijkheden.
Op zoek naar de SEA Audit voor leadgeneratie of e-commerce?
Mijn aanpak :
- Intakegesprek
- Toegang (tot alle tools)
- Start audit (duur: 2 weken)
- Afleveren van de audit en audit bespreken