Freelance Digital Marketing Consultant

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

How to: YouTube TrueView for Action

YouTube heeft dagelijks zo’n 4 miljard weergaven. En met Youtube TrueView for action ads zal deze campagnetype snel gaan groeien, samen met andere vormen van social ads en social e-commerce.

Dankzij de introductie van advertentie-inspanningen zoals TrueView en Google Shopping-advertenties op YouTube (beschikbaar via de Ads interface), wordt YouTube steeds meer een performance kanaal in plaats van een branding kanaal.

Wat is TrueView for Action?

Volgens Google  helpt TrueView for action (ook wel YouTube for Performance genoemd) leads en conversies te stimuleren door prominente CTA’s (calls-to-action) en koptekst overlays toe te voegen aan videoadvertenties.

Door dit subtype van videocampagne te gebruiken, kun je klanten aanmoedigen om jouw product of dienst te verkennen, hun contactgegevens te delen en andere acties te ondernemen die waardevol zijn voor jouw bedrijf.

Welke invloed heeft TrueView voor action op retailers?

Het grote voordeel voor retailers is dat YouTube nu een advertentie-indeling biedt die speciaal is ontworpen om mensen naar de site te sturen.

YouTube was voorheen een branding kanaal, maar de laatste jaren wordt YouTube gepromoveerd naar een performance kanaal. YouTube heeft de afgelopen jaren echter voortdurend updates aangebracht in de targeting mogelijkheden en advertentieblokken met het oog op directe respons.

TrueView for Action is de nieuwste en misschien wel grootste update, aangezien er nu een directe call-to-action is om gebruikers naar de site te sturen en conversies te genereren.

Hoe TrueView voor actiecampagnes werkt:

TrueView for action-campagnes zijn beschikbaar voor videocampagnes op YouTube en bestaan ​​uit CTA’s (calls-to-action) en een kop.

Hier zijn enkele aanvullende feiten die retailers en adverteerders moeten weten over TrueView for Action, waaronder:

  1. TrueView voor acties-campagnes kunnen alleen worden opgezet met de InStream-advertentie-indeling. Dit betekent dat ze voor, tijdens of na een andere video op YouTube vertoond worden. Deze advertenties geven kijkers ook de mogelijkheid om de advertentie na 5 seconden weer weg te klikken.
  2. Koppen kunnen maximaal 15 tekens bevatten en vormen de primaire tekstregel naast een videoadvertentie.
  3. Headlines promoot jouw product of dienst.
  4. CTA’s kunnen maximaal 10 tekens bevatten en worden naast de kop weergegeven.
  5. CTA’s leiden mensen naar de website die je opgeeft als jouw uiteindelijke URL.
  6. TrueView voor Action campagne-advertenties kunnen de betrokkenheid van kijkers vergroten en mensen aanmoedigen actie te ondernemen nadat een video is afgespeeld.

Hoe je een TrueView for action-advertentie instelt

Zodra je video is gemaakt en is geüpload naar YouTube, ben je klaar om je advertentie in te stellen. In dit artikel laat ik je zien hoe. Voordat je aan de slag gaat, moet je eerst inloggen op Google Ads.

Start eerst een nieuwe video campagne

Eerst start je een nieuwe campagne op. Je kunt dan verschillende campagnetypes selecteren. Selecteer de campagnetype: video en daarbij een doel. Kies het doel ‘leads’ of ‘websiteverkeer’.

  1.  Wist je dat het al in Amerika mogelijk is om ook ‘sales’ als doel te selecteren. Google brengt namelijk het productaanbod naar YouTube for Action ads.

Nadat je een keus hebt gemaakt, word je gevraagd een campagnetype te selecteren. Selecteer hier ‘Video’.

Als je het bijhouden van conversies nog niet hebt ingesteld, wordt je nu gevraagd dit te doen.

Door het bijhouden van conversies in te stellen, kun je de effectiviteit van advertenties bijhouden. Laat Google Ads weten wat de gewenste resultaat is.

Voeg campagnenaam en de juiste instellingen toe

Nu is het tijd om alle relevante details van een campagne in te vullen, waaronder de volgende:

Campagnenaam: geef de campagne de juiste naming convention mee. Naming conventions zijn belangrijk voor filter view en rapportage.

Budget en datums: stel een dagbudget in. YouTube raadt aan een dagbudget te gebruiken dat 20x de doel-CPA is als je doel-CPA gebruikt voor jouw biedstrategie. Als je Conversies maximaliseren gebruikt voor de biedstrategie, wordt aanbevolen dat het dagbudget 10x jouw CPA is.

Biedstrategie: stel een biedstrategie in om conversies of doel-CPA te maximaliseren.

Talen en locaties: selecteer de taal en locatie van de doelgroep dat je wilt targeten.

Advertentiegroep: geef de advertentiegroep een naam. Advertentiegroepen zijn verzamelingen advertenties met vergelijkbare doelen.

Vervolgens moet je je doelgroep instellen. Je kunt een doelgroep kiezen op basis van demografische targeting, of je kunt filteren op zoekwoorden, URL’s en meer. Dit helpt ervoor te zorgen dat bezoekers interesse hebben getoond in termen die verband houden met jouw bedrijf, of in sommige gevallen de website zelfs al hebben bezocht.

Maak een videoadvertentie

Nu is het tijd om een videoadvertentie te maken. Je doet dit door de YouTube-URL van de video die je wilt gebruiken in de set-up te plakken. Als je dit doet, worden de titel en miniatuur van de video door Google opgehaald. Vervolgens kun je een CTA en uiteindelijke URL, samen met de display kopie, toevoegen en een voorbeeld bekijken van hoe de advertentie eruit ziet op zowel desktop als mobiel.

YouTube raadt aan om zeven tot veertien dagen te wachten nadat de advertentie is gestart om wijzigingen aan te brengen. Hierdoor kan het doel-CPA-algoritme worden aangepast.

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Stuur mij een bericht