Case – Stockly

Stockly B.V.

De online woonwinkel

Stockly B.V. is een content platform en online woonwinkel. Bij de lancering van het merk, wilde het management van Stockly B.V. de betrokkenheid vergroten door de relevantie van campagneberichten over het assortiment maximaliseren. YouTube is de manier om de innovatieve ontwikkelingen onder de doelgroep te brengen met gebruikelijke videoadvertentie-inhoud. Dit leidde tot aangepaste videoadvertenties op YouTube met behulp van Google- en DoubleClick.

THE CHALLENGE

Meerdere doelgroeplagen in een user-centered YouTube campagnestructuur

Ten eerste identificeerden Stockly vier kerndoelgroepen waarmee ze in contact wilden komen op basis van de merkstrategie en het kerndoel. Met behulp van een bestaand video-item hebben ze vervolgens vier aangepaste video’s gemaakt, die elk zijn afgestemd op de doelgroep. Voor deze vier video’s was het teaserframe aangepast op basis van het profiel van de doelgroep zelf, met een afzonderlijke call-to-action, geïnspireerd op de doelgroepsegmentatie. 

  1. Om verschillende soorten leads aan te sturen uitsluitend op de implementatie van YouTube.
  2. Maximaliseer de betrokkenheid en branding om actief concrete verbeteringen aan te brengen in de softconversies van Stockly B.V.

Benadering

  1. Gebruik een test- en leerstrategie om een eerste YouTube-campagne te promoten met bewezen relevante doelgroepen in de segmentatie in de markt, affiniteit, aangepaste affiniteit en aangepaste intentie.
  2. Hoofdcampagne gelanceerd op basis van de best presterende doelgroepen in elke markt, samen met remarketingactiviteiten die websitebezoekers en kijkers opnieuw targeten.
  3. Implementatie van TrueView for Shopping, optimalisatie naar een reeks hoofd- en microconversies: transacties, Time on Site en zoekopdrachten op de site.

Implementatie & strategie

De aangepaste intentiedoelgroepen van Google zijn groepen individuen die door hun online activiteiten hebben aangetoond dat ze in de nabije toekomst specifieke producten of diensten willen kopen. Voor adverteerders is dit een grote verbetering ten opzichte van de reeds lang gevestigde aangepaste affiniteitsdoelgroepen, die afleiden gebruiker belangen in bepaalde productcategorieën op basis van hun webgedrag.

Een andere manier waarop aangepaste intentiedoelgroepen de targeting op YouTube verbeteren, is de mogelijkheid om specifieke productsegmenten te targeten. Dit is met name handig voor e-commerce, aangezien intentiedoelgroepen nauwkeurige targeting mogelijk maken die bezoekers actief bereikt tijdens het zoeken naar de producten die je aanbiedt.

In de campagne set-up heb ik gebruik gemaakt van smart bidding in plaats van handmatig bieden. Bij smart bidding zijn veel signalen die Google gebruikt waarbij machine learning wordt toegepast om bij elke veiling het aantal conversies of de conversiewaarde te optimaliseren.

Bij het bieden worden algoritmen voor machine learning getraind met grote hoeveelheden data om voor het account nauwkeuriger te voorspellen hoe verschillende biedingen van invloed kunnen zijn op het aantal conversies of de conversiewaarde. Deze algoritmen houden rekening met een breder scala aan parameters die van invloed zijn op de prestaties dan één persoon of team kan berekenen.

Doel-CPA (tCPA), een slimme biedstrategie, stelt biedingen in om je te helpen zo veel mogelijk conversies te genereren tegen de door jou ingestelde doelkosten per acquisitie (CPA).

  • 94% Verhoging van conversies
  • -75% Verlaging van de CPA
  • -15% Verlaging van CPC’s
Heb je een project dat je wilt bespreken?

Heb je een online marketing vraag? Ben je op zoek naar expertise in online marketing? Stuur mij dan een berichtje op LinkedIn.

Meerdere Case Studies