Freelance Digital Marketing Consultant

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Responsive YouTube ads maken

YouTube is de laatste jaren erg gegroeid in het uitrollen van CTA-extensies. Van het uitrollen van CTA-extensies, een video maken met de Video Builder en sitelinks voor YouTube.

De advertentie-indeling van YouTube heeft twee type advertenties, namelijk: TrueView InStream en TrueView Discovery.

InStream-advertenties kunnen vóór, tijdens of na bestaande video’s worden weergegeven, inclusief opties. zoals een CTA button en een banner die bezoekers naar de website leiden. 

Discovery-advertenties worden weergegeven in zoekresultaten of naast bestaande video’s, inclusief een miniatuurafbeelding van een YouTube-video met tekst. Gebruikers kunnen op deze advertenties klikken om de volledige video op het YouTube-kanaal te bekijken.

Een responsieve videoadvertentie maken

Responsieve videoadvertenties zijn een derde optie waarmee de advertentie in een van deze indelingen kan worden weergegeven, met een URL en CTA-button bij de video. Wanneer je een campagne opzet binnen Google Ads, is de optie toegankelijk wanneer je een keuze maakt uit de de doelen verkopen, leads of websiteverkeer.

Nadat je de indeling voor leads voor de campagne hebt geselecteerd en de campagne-instellingen hebt doorlopen, zie je een optie om de eerste advertentiegroep te maken.

Hier zie je waar je kunt kiezen tussen Standaard (normale InStream-advertenties die kunnen worden overgeslagen) en Responsive (advertenties die in meerdere indelingen kunnen worden weergegeven).

Nadat je de targeting van de advertentiegroep hebt ingevuld, kun je jouw eerste advertentie maken. Begin met het plakken van een YouTube-link of zoek naar de video vanuit de tekstbalk.

Vul vervolgens de tekstvelden in voor de call-to-action, kop, lange kop en beschrijving. De InStream-advertentie geeft alleen de call-to-action en een kortere kop weer. De Discovery type laat de langere kop en beschrijving zien.

Houd er rekening mee dat de responsieve advertentie een link naar de website bevat wanneer deze wordt weergegeven in een TrueView Discovery-plaatsing, terwijl een standaard TrueView Discovery-advertentie (beschikbaar in andere doelstellingen dan Verkoop, Leads of Websiteverkeer, of als je een campagne maakt zonder een doel te selecteren) koppelt gebruikers alleen rechtstreeks aan de video zelf.

Het is goed om dit format in Google te testen. Test dit tegenover een standaard InStream-advertentie. Met name met de optie om een ​​CTA en een link op te nemen, bieden responsieve videoadvertenties een extra kenmerk om bezoekers rechtstreeks naar de website te leiden.

Hier zijn een paar suggesties voor het testen van responsieve advertenties op YouTube:

  1. Retarget niet-converterende websitebezoekers en leid ze terug naar jouw website met een goede aanbieding;
  2. Geef reviews af van klanten om de geloofwaardigheid van het merk op te bouwen.
  3. Promoot een webinar met behulp van een korte video over het onderwerp dat wordt besproken, samen met een CTA om je aan te melden.
  4. Wil je bijvoorbeeld een video maken om uit te leggen hoe een SaaS-product werkt?
  5. Afhankelijk van de zakelijke doelstellingen en het advertentiemateriaal waarover je beschikt, zijn de mogelijkheden voor YouTube steeds beter.

Heb je responsieve videoadvertenties geprobeerd? Ben je van plan ze te testen? Ben erg benieuwd naar de resultaten.

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Stuur mij een bericht