Meetplan maken

Met 8+ ervaring aan bureauzijde als klantzijde.

Kort gezegd, een meetplan is een documentatie over de belangrijkste bedrijfsdoelstellingen, vertaald in metrics en dimensies die op de website gemeten kunnen worden.

Het biedt een framework voor een aangepaste configuratie voor webanalyses, maar vormt ook een essentieel onderdeel van de bredere digitale marketingstrategie. Dit bepaalt vervolgens hoe digitale kanalen het beste samenwerken om de KPI’s te realiseren.

Naar mijn mening is het creëren van een meetplan een van de elementen van een geavanceerde configuratie van Google Analytics, meestal voorafgegaan door een audit van de huidige opzet.

De enorme hoeveelheid data waarover Google Analytics en andere vergelijkbare platforms rapporteren, kan moeilijk te verteren zijn. Zonder een duidelijke visie over hoe analyses moet gaan, kun je al snel terechtkomen in verkeerde beslissingen.

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Maak een meetplan

Meer verkopen met Analytics

  • Moeite hebben om te ontcijferen wat de data precies verteld;
  • Tijd verspillen met het kiezen van de juiste metrics;
  • Gericht op irrelevante metrics of metrics met een lage prioriteit;
  • Data verkeerd interpreteren.

Juiste Metrics

Conversiepercentage en omzet zijn veelgebruikte KPI's voor de meeste verkoopdoelstellingen voor e-commerce. Maar daar blijft het nog lang niet bij.

Segmentatie

Hoe wil je data gesegmenteerd hebben? Welke trends willen we analyseren, welke problemen lopen we tegen aan? Hoe maken we het dashboard?

AIDA-model

Ik benader dashboarding altijd op het AIDA-model. Data op zichzelf zegt niks, maar wat willen we hieruit halen? Welke concrete actiepunten gaan we oppakken?

Begonnen met veel praktijkervaring bij award-winning agencies. Nu al 5 jaar ook aan de slag als Freelance Digital Marketing Consultant.

Met meer dan 10 jaar ervaring in Google Ads heb ik over de 100 accounts mogen helpen. Van grote A-merken tot MKB. Budgetten met 6 nullen als kleinere budgetten.

Google Tag Manager, Google Analytics, Event Tracking, GA4 en dashboarding en rapportage. Alle data inzichtelijk maken.

Smart shopping, reguliere shopping campagnes. Je Google shopping campagnes winstgevend maken. Dat is mijn doel.

Ik help merken verkopen op marketplaces zoals Zalando, Bol.com en Amazon. En nog veel meer. Vraag naar de mogelijkheden.

Als Partner bij bol.com heb ik meerdere webshops geholpen in de set-up van Bol.com. Niet alleen het opzetten, maar ook veel groei laten zien, in omzet en aantal transacties.

Als Partner bij Amazon heb ik meerdere webshops geholpen in de set-up van Amazon. Niet alleen het opzetten, maar ook veel groei laten zien, in omzet en aantal transacties.

Veel groter bereik en extra conversies genereren op basis van een Cost-Per-Sale-Model. Ik heb veel ervaring in Daisycon, Tradetracker en Awin.

Opdrachtgevers beoordelen mij met een:

5/5