Event tracking

Met 8+ ervaring aan bureauzijde als klantzijde.

Als je bekend bent met Google Analytics, heb je waarschijnlijk al het bijhouden van conversies ingesteld om het hoofddoel van jouw website te meten (zoals het indienen van formulieren). Hoewel dit een echt nuttige KPI is, biedt het geen verder inzicht in hoe klanten jouw website gebruiken, hoe ze omgaan met de pagina’s en al die belangrijke micromomenten die ontstaan ​​bij het indienen van dat formulier.

Met een beetje extra tracking van gebeurtenissen kun je beter inzicht krijgen in jouw gebruikersgedrag en kun je elementen van jouw website identificeren die helpen om een ​​conversie te genereren.

Deze micromomenten kunnen we weer gebruiken voor bijvoorbeeld remarketing, A/B-testen en meer. Event tracking behoort tot het meetplan.

Met event tracking kun je letterlijk alles meten.

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Event tracking in GTM

Ook voor de micromomenten

  • Hoeveel bezoekers voegen producten toe aan het winkelmandje?
  • Welke van de CTA-buttons zijn het meest effectief?
  • Hoeveel bezoekers schrijven zich in voor de e-maillijst?
  • Hoeveel bezoekers verlaten mijn website via externe links?
  • Hoe kan ik bezoekers volgen die doorklikken naar een social media kanaal?

Event tracking

Event tracking gaat via Google Tag Manager of Google Analytics 4. De werking gaat net even anders. In GA4 heb je geen category, labels en values.

Het meetplan

In het meetplan worden alle event tracking events meegenomen. Zodat we na een verloop van tijd een goed beeld hebben hoe bezoekers de website gebruiken.

Veel data

Met event data kunnen we nieuwe doelgroepen maken om deze om te zetten naar de daadwerkelijke conversieactie.

Begonnen met veel praktijkervaring bij award-winning agencies. Nu al 5 jaar ook aan de slag als Freelance Digital Marketing Consultant.

Met meer dan 10 jaar ervaring in Google Ads heb ik over de 100 accounts mogen helpen. Van grote A-merken tot MKB. Budgetten met 6 nullen als kleinere budgetten.

Google Tag Manager, Google Analytics, Event Tracking, GA4 en dashboarding en rapportage. Alle data inzichtelijk maken.

Smart shopping, reguliere shopping campagnes. Je Google shopping campagnes winstgevend maken. Dat is mijn doel.

Ik help merken verkopen op marketplaces zoals Zalando, Bol.com en Amazon. En nog veel meer. Vraag naar de mogelijkheden.

Als Partner bij bol.com heb ik meerdere webshops geholpen in de set-up van Bol.com. Niet alleen het opzetten, maar ook veel groei laten zien, in omzet en aantal transacties.

Als Partner bij Amazon heb ik meerdere webshops geholpen in de set-up van Amazon. Niet alleen het opzetten, maar ook veel groei laten zien, in omzet en aantal transacties.

Veel groter bereik en extra conversies genereren op basis van een Cost-Per-Sale-Model. Ik heb veel ervaring in Daisycon, Tradetracker en Awin.

Opdrachtgevers beoordelen mij met een:

5/5

Meerdere Case Studies