Case – Clearkitchen

Clearkitchen

Keukens van Duitse kwaliteit

Clear Kitchen is een unieke keukenformule die de manier van verkopen in de traditionele keukenbranche geheel verandert. Clear Kitchen verkoopt keukens met allure en een luxe uitstraling van degelijke kwaliteit voor een niet te kloppen prijs.

THE CHALLENGE

Specifiek targeten. Tegen een lagere CPA.

Hyperlokale targeting met feed based advertising.

Met een stabiel SEA-account wat strak op target loopt, is het natuurlijk altijd lastig om dat beetje extra eruit te halen, zeker als het budget relatief beperkt is en het geheel in principe naar behoren presteert. Hoe ga je dan te werk?

Ik deed dat met hyperlokale targeting. Hyperlokale targeting met op feed gebaseerde advertenties. Door Google Mijn Bedrijf (GMB) als ‘feed’ te koppelen aan Google Ads, kon ik slim bieden op brancheniveau toepassen.

Met de labels binnen GMB kon ik radius-targeting rondom de filialen toepassen. Als een filiaal vol zat met afspraken vol, werd het filiaal automatisch niet meer meegenomen in de targeting. Op die manier kun je slimmer inkopen en budget besparen.

Als je advertenties voor een bedrijf weergeeft, met meerdere locaties waar locaties specifieke geografische modifiers, functies of voorzieningen hebben waarnaar gebruikers kunnen zoeken, is het gebruik van Google Mijn Bedrijf-labels een goede manier om locatie-extensies te ordenen. Het doel is om parameters in te stellen waarvoor locatie-extensies worden weergegeven, maar Google toch te laten kiezen welke het meest relevant is voor de gebruiker.

Door de data uit Google Mijn Bedrijf als ‘feed’ te gebruiken, kon ik voor elk locatie een campagnes in Google Ads maken. Op campagneniveau heb ik radiustargeting rond deze specifieke locaties gebruikt. Op advertentiegroepniveau heb ik labelfiltering gebruikt voor elke specifieke locatie met behulp van de locatie-extensie. Als het label in Google Mijn Bedrijf niet was ingevuld voor een specifieke locatie, zou de advertentiegroep niet worden geactiveerd, waardoor er geen geld werd verspild aan locaties die vol waren met afspraken.

Implementatie & strategie

  1. Automatisch campagnes aanmaken.
  2. Activeren en onderbreken van campagnes, advertentiegroepen en advertenties met Google Mijn Bedrijf-labels – hiermee kun je slimmer omgaan met het budget op basis van beschikbaarheid en budget besparen.
  3. Budgetbeheer op schaal realiseren
  4. Slim bieden op filiaalniveau: als bepaalde locaties meer aandacht nodig hebben en daarom meer aanwezigheid in de zoekresultaten vereisen, wordt dit uitgevoerd in een biedstrategie met een hogere portfolio biedstrategie.
  5. Radius-targeting rondom deze filialen voor effectieve targeting, relevantie en aanwezigheid rond de locaties.

Deze Labels in Google My Business worden aan klantzijde altijd up-to-date gehouden, en vervolgens automatisch gesynchroniseerd met Google Ads, waarmee we dus altijd uitsluitend actief adverteren met de filialen en diensten waar Clearkitchen plek heeft.

  1. Campagnes per filiaal, Exact en Broad Match Modifier splitsing.
  2. Ad Groups per dienst, Tot wel 3 diensten per filiaal.
  3. Radius Targeting, alleen aanwezig rondom de filialen zelf.
  4. Locatie Extensie koppeling, om campagnes (filialen) en ad groups (diensten) te activeren en pauzeren op basis van beschikbaarheid vanuit de Label structuur in Google My Business.
  5. Audiences, op basis van de klantdata relevante in-market en affinity audiences.
Heb je een project dat je wilt bespreken?

Heb je een online marketing vraag? Ben je op zoek naar expertise in online marketing? Stuur mij dan een berichtje op LinkedIn.

Meerdere Case Studies