Google is overal tegenwoordig. Ze maken rijdende auto’s, artificial intelligence en zelfs virtual reality. Maar één ding aan Google blijft hetzelfde: de bron van inkomsten zijn de advertenties. Google Ads (AdWords) is het traditionele advertentie platform, maar waar je ook gebruik van zou moeten maken is Google Shopping.
Meer resultaat uit Google Shopping? Met mijn advies kan dat! Doe nu de gratis check en ontvang binnen 2 dagen een adviesrapport.
Via het klant-ID kan ik een verzoek sturen om toegang te krijgen tot jouw Google Shopping account. Zo hoef jij je inloggegevens nooit uit handen te geven. Het Shopping account blijft uiteraard altijd in eigendom van jou. Uiteraard brengen wij geen wijzigingen aan in jouw account. Dit kun je onder wijzigingsgeschiedenis nakijken.
Google shopping auditWaarom Google shopping
Google Shopping Ads zijn onmisbaar voor elke e-commerce site. Wanneer u als webwinkel scherp aan uw vindbaarheid in Google wilt blijven werken dan is adverteren via Google Shopping een absolute must. JermayADS helpt u graag bij het effectief inzetten van Google Shopping Ads voor uw webshop.
Feed en optimalisatie
Zorg voor een correcte en volledige productfeed volgens de richtlijnen van het Google Merchant center, optimaliseer CPC biedingen op basis van rendement per product, relevante bestemmingspagina’s, producttitels beginnen met het belangrijkste zoekwoord/betreffende productnaam, correcte en juiste omschrijving van het product.
Meer omzet, meer transacties
De zoekresultaten op Google Shopping zijn gebaseerd op ‘product listing ads’. Dit betekent dat klanten die op een product klikken in Google Shopping, direct doorgestuurd worden naar je eigen website. Om met het verkopen op Google Shopping te starten is het wel van belang om eerst een Google Merchant Center account aan te maken.
Verkoopgerichte campagnestructuur
Door de manier waarop het maken van een Google Shopping feed werkt hoef je geen tijd meer te verspillen aan het verzinnen en toevoegen van keywords. Door het gebruik van attributen die je meestuurt, zoals bijvoorbeeld kleur of materiaal, kunnen klanten gericht zoeken naar jouw producten.
Of heb je hulp nodig bij de set-up? Vraag naar de mogelijkheden door het formulier in te vullen. Ik zal dan binnen 8 uur contact opnemen.