Freelance Digital Marketing Consultant

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Google leadextensies toepassen

Google heeft zojuist verschillende nieuwe Google Ads-functies aangekondigd waarmee je beter in staat bent om leads binnen te halen met verschillende Google campagnetypes.

 De nieuwe features zijn onder meer:

  • Uitbreiding van leadformulierextensies naar YouTube, de Discovery-feed, met plannen voor Display later dit jaar;
  • Offline conversies bijhouden waarvoor Google Click ID (GCLID) niet langer nodig is;
  • Verbeteringen die leiden tot betere customer match doelgroepenlijsten, met de mogelijkheid om vergelijkbare doelgroepen te creëren op basis van je eigen customer match doelgroepenlijsten.

Google breidt leadextensies uit naar YouTube, Discovery Feed, met plannen om uit te breiden naar Display later dit jaar

Google introduceerde vorig jaar voor het eerst leadextensies voor campagnes in het Zoeknetwerk, waardoor bedrijven gemakkelijk leadinformatie konden opvragen zonder dat een gebruiker een formulier op een website hoeft in te vullen.

Google heeft nieuwe features aangekondigd, waarbij je dus dezelfde leadextensies kan uitbreiden naar YouTube en de Discovery Feed voor mobiele gebruikers. Later dit jaar staat Display op de planning.

Met nieuwe leadformulierextensies in Google Ads kun je nu een leadformulier rechtstreeks in jouw advertentie weergeven, waardoor mensen gemakkelijk informatie kunnen delen.

google leadextensies toepassen

Google verbetert het offline bijhouden van conversies en customer match doelgroepenlijsten

Google heeft aangegeven dat het de drempel voor het importeren van offline data in Google Ads verlaagt door niet langer een Google Click ID nodig te hebben om offline conversies bij te houden.

Het vastleggen van GCLID is door de jaren heen een constant probleem gebleven voor veel adverteerders. Voorheen moest je een script toevoegen aan het formulier, zodat Google bij elk ingevuld formulier of bestelling, een Google Click Identifier kon mee schieten. Dat is nu niet langer meer nodig.

Customer Match verbeteringen in Google Ads

Google zegt ook dat nieuwe verbeteringen aan customer match zich zullen vertalen in snellere matchingspercentages en de mogelijkheid om vergelijkbare doelgroepen te maken.

De afgelopen maanden hebben zij customer match gebruiksvriendelijker gemaakt en verschillende updates uitgerold. Je kunt nu vergelijkbare doelgroepen (similar audiences) maken op basis van deze customer match doelrgoepenlijsten. Dit helpt je om meer potentiële klanten te vinden. Matchpercentages zijn verbeterd en worden nu in realtime bijgewerkt. Dit maakt het gemakkelijker voor je om problemen met een doelgroepenlijst op te lossen en in contact te komen met nieuwe potentiële klanten, die een vergelijkbaar gedrag vertonen op het internet.

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Met mijn expertise en jouw ambitie komen we verder.

Jermaya heeft een simpele missie: bedrijven helpen nieuwe klanten aan te trekken en/of hun omzet te verhogen. Een persoonlijke sfeer, korte lijnen en snel schakelen is wat je van mij kunt verwachten.

Stuur mij een bericht