card-image
  • Dagelijks script classificeert producten voor monitoring; categorieën (over-, under- index) optimalisatie.
  • Script haalt prestatiedata op vanuit Google Merchant Center: klikken, kosten, conversies, impressies & conversiewaarde.
  • Productclassificatie uit de data Google Ads, GA4 campagne set-up zonder specifieke tROAS.
  • Begin met tweestaps-campagnestructuur, tROAS na initiële fase geleidelijk ingesteld.

Campagne: bucket-structuur - sturen op ROAS

Meer informatie
card-image
  • Complex kooptraject, script verzamelt UTM/GCLID voor CRM, maandelijkse Zapier- import naar Google Ads voor OCT.
  • Performance Max met assets, weerdata correlaties, nieuwe doelgroepen, volledige conversietracking, herstructurering campagnes met lagere tROAS.
  • A/B-testen in Search en Performance Max, variërende landingspagina's en doelgroepen met verschillende CTA's.
  • UTM/GCLID-opslag, Zapier import, Performance Max, weerdata, nieuwe doelgroepen, A/B-testen & verschillende experimenten

Performance Max: assets en audience performance: leadgeneratie

Meer informatie
card-image
  • Programmatic SEO-sjabloon voor duizenden attribuut- en categoriepagina's.
  • Semrush: zoekvolume "[productcategorie] + grote/kleine maten" voor heren, dames, baby's.
  • Tot 180 pagina's (heren/dames) en 76 (baby's) met 5 producten per categorie.
  • Vereiste was: Elke categoriepagina moet tenminste 5 beschikbare producten op voorraad hebben

Programmatic SEO: sjablonen voor duizenden attribuut- en categoriepagina's

Meer informatie
card-image
  • 189 SKAG-campagnes geanalyseerd met 2 jaar data uit een Python script voor thema advertentiegroepen en conversievolume.
  • Top performers naar broad match + tROAS, uitsluitingslijsten, irrelevante N-grams verwijderd.
  • RSA's en DSA's toegevoegd, advertenties aangepast op de thematisch gestructureerde advertentiegroepen.

Search campagnes: consolideren voor data consolidatie > stijging in performance en volume

Meer informatie
card-image
  • Koppeling zoekwoorden aan deals voor prestatie-inzichten via de Google Ads API, UTM-tracking en OCT-tracking.
  • Looker Studio: Deals gemeten per bucket en verbruik, dataLayer aanvullen & campagnes aangepast.
  • Google Ads data gekoppeld aan specifieke deals via API, UTM-tags en OCT-tracking voor betrouwbare conversie tracking.
  • Looker Studio gebruikt voor bucket-metingen, bucketstructuur en aangepaste campagnes op basis van verbruik.

Bucket-structuur: deals op basis van buckets en verbruik

Meer informatie
card-image
  • Dynamic pricing: automatische dagelijkse prijsaanpassingen op basis van markt, concurrentie en weerdata.
  • Vermijd clicks zonder transacties door prijsaanpassingen, updaten met Omniaretail en Google Ads script.
  • Weerdata gebruikt: koude temperaturen leiden tot hogere bestellingen (< 9 graden)
  • Slimme regels, inkoopprijzen, retouren, verzendkosten berekend; onrendabele producten omgezet naar klikfocus in reguliere campagne met lage CPC.

Dynamic pricing: met behulp van Omniaretail en Google Ads script

Meer informatie
card-image
  • Google My Business labels: budgetbesparing, verbeterde zichtbaarheid en prestaties door lokale targeting.
  • Centrale feed: GMB naar Google Ads (locatie-extensies), automatische beschikbaarheidscontrole voor meerdere diensten.
  • Labels gebruikt om diensten aan te passen, stoppen bij volle capaciteit, slim budget pacen, geoptimaliseerde targeting.
  • Smart Bidding op filiaalniveau, portfoliostrategie voor conversies; scherpe radius- targeting, maximale relevantie en tijdbesparing.

Lokaal hypertargeting: Met de Google My Business label feed

Meer informatie
card-image
  • Semrush API en Python script: Zoekvolume onderzocht, "verlichte toetsenborden" heeft 2800 maandelijkse zoekopdrachten.
  • API-koppeling met database voor bulkcategoriepagina's en productkoppeling, quick wins door GSC-monitoring.
  • Contentcreatie voor verbeterde posities 5-20, externe artikelen voor extra exposure en backlinks.

Programmatic SEO: zoekwoordcombinaties met behulp van Semrush API en Python

Meer informatie
card-image
  • XML-feed voor TV-programma's: Max CPC automatisering, populaire programma's en voetbalwedstrijden op exacte zoekwoorden.
  • Channable: Meerdere search-campagnes, budgetten per uitzenddag, abonneegroei door populaire programma's en wedstrijden.
  • Max CPC-automatisering met XML-feed van TV-programma's en voetbalwedstrijden.
  • Channable: Diverse search-campagnes per uitzenddag, abonneewinst door populaire events, budgetallocatie naar de dagen dat de conversieratio voor een programma of wedstrijd het hoogst was.

XML-feed set-up in Channable

Meer informatie
card-image
  • Beheer van een klant met maar liefst 40.000 verschillende producten (SKU's).
  • Identificatie van een selecte groep producten met hoge winstmarges binnen dit uitgebreide assortiment
  • Vermijden van oversegmentatie door deze winstgevende producten niet uit de bestaande Pmax-campagne te verwijderen of een compleet nieuwe campagne op te zetten.
  • Creatie van een standaard shoppingcampagne met aangepaste labels voor de geselecteerde producten en een zeer lage ROAS.
  • Introductie van een reguliere shoppingcampagne met een verhoogde CPC voor de best presterende producten, met de verwachting dat de Performance Max-campagne deze zal overnemen. Analyse van Pmax-prestaties op het niveau van aangepaste labels en een opvallende conversiestijging van meer dan 350% sinds de lancering van de standaard shoppingcampagne, ondersteund door solide data.

40k SKUs op basis van custom labels instellen

Meer informatie
card-image
  • Kies de campagnes voor analyse en ga naar zoektermen.
  • Sorteer op gemiddelde CPC in aflopende volgorde om de kosten van klikken te observeren.
  • Beoordeel het totale aantal conversies dat is gekoppeld aan de zichtbare zoektermen.
  • Pas een filter toe voor gemiddelde CPC hoger dan 3-5 keer de gemiddelde CPC.
  • Identificeer verspilde advertentie-uitgaven door de CPA van deze klikken te vergelijken met de gemiddelde CPA.
  • Verlaag geleidelijk het filter voor gemiddelde CPC om het effect op conversies en CPA te begrijpen.

Sturen op ‘wasted CPC’ om CPL zo laag mogelijk te houden

Meer informatie
Cases Blogs Audit Tooling