- Dagelijks script classificeert producten voor monitoring; categorieën (over-, under- index) optimalisatie.
- Script haalt prestatiedata op vanuit Google Merchant Center: klikken, kosten, conversies, impressies & conversiewaarde.
- Productclassificatie uit de data Google Ads, GA4 campagne set-up zonder specifieke tROAS.
- Begin met tweestaps-campagnestructuur, tROAS na initiële fase geleidelijk ingesteld.
Campagne: bucket-structuur - sturen op ROAS
Meer
informatie
- Complex kooptraject, script verzamelt UTM/GCLID voor CRM, maandelijkse Zapier- import naar Google Ads voor OCT.
- Performance Max met assets, weerdata correlaties, nieuwe doelgroepen, volledige conversietracking, herstructurering campagnes met lagere tROAS.
- A/B-testen in Search en Performance Max, variërende landingspagina's en doelgroepen met verschillende CTA's.
- UTM/GCLID-opslag, Zapier import, Performance Max, weerdata, nieuwe doelgroepen, A/B-testen & verschillende experimenten
Performance Max: assets en audience performance: leadgeneratie
Meer
informatie
- Programmatic SEO-sjabloon voor duizenden attribuut- en categoriepagina's.
- Semrush: zoekvolume "[productcategorie] + grote/kleine maten" voor heren, dames, baby's.
- Tot 180 pagina's (heren/dames) en 76 (baby's) met 5 producten per categorie.
- Vereiste was: Elke categoriepagina moet tenminste 5 beschikbare producten op voorraad hebben
Programmatic SEO: sjablonen voor duizenden attribuut- en categoriepagina's
Meer
informatie
- 189 SKAG-campagnes geanalyseerd met 2 jaar data uit een Python script voor thema advertentiegroepen en conversievolume.
- Top performers naar broad match + tROAS, uitsluitingslijsten, irrelevante N-grams verwijderd.
- RSA's en DSA's toegevoegd, advertenties aangepast op de thematisch gestructureerde advertentiegroepen.
Search campagnes: consolideren voor data consolidatie > stijging in performance en volume
Meer
informatie
- Koppeling zoekwoorden aan deals voor prestatie-inzichten via de Google Ads API, UTM-tracking en OCT-tracking.
- Looker Studio: Deals gemeten per bucket en verbruik, dataLayer aanvullen & campagnes aangepast.
- Google Ads data gekoppeld aan specifieke deals via API, UTM-tags en OCT-tracking voor betrouwbare conversie tracking.
- Looker Studio gebruikt voor bucket-metingen, bucketstructuur en aangepaste campagnes op basis van verbruik.
Bucket-structuur: deals op basis van buckets en verbruik
Meer
informatie
- Dynamic pricing: automatische dagelijkse prijsaanpassingen op basis van markt, concurrentie en weerdata.
- Vermijd clicks zonder transacties door prijsaanpassingen, updaten met Omniaretail en Google Ads script.
- Weerdata gebruikt: koude temperaturen leiden tot hogere bestellingen (< 9 graden)
- Slimme regels, inkoopprijzen, retouren, verzendkosten berekend; onrendabele producten omgezet naar klikfocus in reguliere campagne met lage CPC.
Dynamic pricing: met behulp van Omniaretail en Google Ads script
Meer
informatie
- Google My Business labels: budgetbesparing, verbeterde zichtbaarheid en prestaties door lokale targeting.
- Centrale feed: GMB naar Google Ads (locatie-extensies), automatische beschikbaarheidscontrole voor meerdere diensten.
- Labels gebruikt om diensten aan te passen, stoppen bij volle capaciteit, slim budget pacen, geoptimaliseerde targeting.
- Smart Bidding op filiaalniveau, portfoliostrategie voor conversies; scherpe radius- targeting, maximale relevantie en tijdbesparing.
Lokaal hypertargeting: Met de Google My Business label feed
Meer
informatie
- Semrush API en Python script: Zoekvolume onderzocht, "verlichte toetsenborden" heeft 2800 maandelijkse zoekopdrachten.
- API-koppeling met database voor bulkcategoriepagina's en productkoppeling, quick wins door GSC-monitoring.
- Contentcreatie voor verbeterde posities 5-20, externe artikelen voor extra exposure en backlinks.
Programmatic SEO: zoekwoordcombinaties met behulp van Semrush API en Python
Meer
informatie
- XML-feed voor TV-programma's: Max CPC automatisering, populaire programma's en voetbalwedstrijden op exacte zoekwoorden.
- Channable: Meerdere search-campagnes, budgetten per uitzenddag, abonneegroei door populaire programma's en wedstrijden.
- Max CPC-automatisering met XML-feed van TV-programma's en voetbalwedstrijden.
- Channable: Diverse search-campagnes per uitzenddag, abonneewinst door populaire events, budgetallocatie naar de dagen dat de conversieratio voor een programma of wedstrijd het hoogst was.
XML-feed set-up in Channable
Meer
informatie
- Beheer van een klant met maar liefst 40.000 verschillende producten (SKU's).
- Identificatie van een selecte groep producten met hoge winstmarges binnen dit uitgebreide assortiment
- Vermijden van oversegmentatie door deze winstgevende producten niet uit de bestaande Pmax-campagne te verwijderen of een compleet nieuwe campagne op te zetten.
- Creatie van een standaard shoppingcampagne met aangepaste labels voor de geselecteerde producten en een zeer lage ROAS.
- Introductie van een reguliere shoppingcampagne met een verhoogde CPC voor de best presterende producten, met de verwachting dat de Performance Max-campagne deze zal overnemen. Analyse van Pmax-prestaties op het niveau van aangepaste labels en een opvallende conversiestijging van meer dan 350% sinds de lancering van de standaard shoppingcampagne, ondersteund door solide data.
40k SKUs op basis van custom labels instellen
Meer
informatie
- Kies de campagnes voor analyse en ga naar zoektermen.
- Sorteer op gemiddelde CPC in aflopende volgorde om de kosten van klikken te observeren.
- Beoordeel het totale aantal conversies dat is gekoppeld aan de zichtbare zoektermen.
- Pas een filter toe voor gemiddelde CPC hoger dan 3-5 keer de gemiddelde CPC.
- Identificeer verspilde advertentie-uitgaven door de CPA van deze klikken te vergelijken met de gemiddelde CPA.
- Verlaag geleidelijk het filter voor gemiddelde CPC om het effect op conversies en CPA te begrijpen.
Sturen op ‘wasted CPC’ om CPL zo laag mogelijk te houden
Meer
informatie