127% conversiestijging

De klant had al een gevestigd offline bedrijf, maar wilde zijn online verkoop landelijk uitbreiden.

Voordat ze met JermayADS samenwerkten, hadden ze zelf al verschillende Google Ads campagnes geïmplementeerd, als onderdeel van hun algemene marketingstrategie. Helaas haalden die campagnes niet de verkoopdoelstellingen.

In twee jaar tijd hielp JermayADS de klant om zijn inkomsten uit Google Ads te verviervoudigen, terwijl het aantal conversies met 127% toenam.

THE CHALLENGE

“We erkenden dat we, om in de huidige tijd succesvol te blijven, een meer dominante aanwezigheid online voor de klant moesten creëren”, aldus de directeur van het bedrijf. “We deden alles wat we wisten om dat doel te bereiken, maar de resultaten waren behoorlijk teleurstellend. Het was duidelijk dat we hulp nodig hadden.”

Na lang nadenken besloten ze voor JermayADS te gaan. De klant vond het vooral leuk dat JermayADS de flexibiliteit van maand-tot-maandcontracten aanbood, wat betekende dat ze niet op een lange termijn zouden vastzitten als ze niet tevreden waren met de resultaten. Hij waardeerde ook de persoonlijke service die hij ontving.

  1. Er zijn verschillende remarketingcampagnes opgezet om de cirkel van bezoekers die op de website zijn beland maar geen aankoop hebben gedaan, te sluiten.
  2. Een uitgebreide strategie opgesteld om verschillende segmenten aan te passen op basis van prestaties. Ze creëerden met name bodaanpassingen voor elk apparaat, elke geografische regio en elk uur van de dag.
  3. Dit werd bereikt via scripts en smart bidding, die biedingen automatisch aanpast op basis van prestatiegegevens om te voldoen aan de ROAS.

Doel van de campagne set-up

De aanpak om de klant te helpen meer tractie online te krijgen, ging veel verder dan het optimaliseren van hun Google Ads campagnes.

Shopping-campagnes

  • De productfeed geconfigureerd en geoptimaliseerd 
  • Creëerde een gedetailleerde structuur voor de Shopping-campagnes, waarbij elke advertentiegroep zich op een specifiek product richt. Hierdoor kon ik gemakkelijk zowel best presterende als slecht presterende producten identificeren en deze dienovereenkomstig optimaliseren via biedingsbeheer en uitsluitingszoekwoorden.
  • Gebruik maken van software om campagnes automatisch bij te sturen, zodat telkens wanneer nieuwe producten aan de website worden toegevoegd, nieuwe advertentiegroepen worden gemaakt
  • Bewaakte goed en slecht presterende producten en aangepaste biedingen om de ROI te maximaliseren.
  • Geoptimaliseerde bodaanpassingen voor mobiel door rekening te houden met factoren zoals gedrag van mobiel verkeer

Zoekcampagnes

  • Zoekcampagnes gemaakt rond elk afzonderlijk product. Gegroepeerde zoekwoorden om advertenties verder te optimaliseren.
  • Software gebruikt om  advertentiegroepen automatisch te pauzeren  wanneer producten niet meer op voorraad zijn en weer in te schakelen wanneer ze weer op voorraad zijn.
  • Uitgevoerd  continue monitoring voor problemen met de site; Als een product wordt verwijderd, een pagina wordt verplaatst of de hele site offline gaat, ontving JermayADS een ​​melding en treedt het onmiddellijk op om het probleem op te lossen.

Dynamische remarketingcampagnes

  • Geanalyseerd waar bezoekers stopten om doelgroepen te creëren en bezoekers te segmenteren op basis van hun website betrokkenheid.
  • Ontworpen advertenties voor bezoekers die hun winkelwagentje verlieten.
  • Stelde targetingcriteria in, voer bodaanpassingen uit voor goed of slecht presterende advertentiegroepen en bodaanpassingen voor mobiel.
  • Door middel van de product ID kreeg een klant maatwerk advertenties van producten die hij bekeken heeft op de website.
  • 1.8x toename in clicks
  • 402% verhoging van de omzet
  • 127% verbetering van de conversieratio’s

Heb je een project dat je wilt bespreken?

Heb je een online marketing vraag? Ben je op zoek naar expertise in online marketing? Stuur mij dan een berichtje op LinkedIn.

Meerdere Case Studies